Nem feltétlenül kell minden terméknek a bőrápolási rutinodban nagy dózisban antioxidánsokat és sejtkommunikáló összetevőket tartalmaznia, de ettől még jó, ha mindig odafigyelsz, hogy ezeket valahonnan (és megfelelő mennyiségben) megkapja a bőröd. Az antioxidáns szérumok éppen erre valók: nagy mennyiségben tartalmaznak antioxidánsokat és sejtkommunikáló összetevőket, hogy a bőröd semmiben ne szenvedjen hiányt – sőt.

Az, hogy kinek milyen mennyiségű antioxidánsra van szüksége, egyénfüggő. Függ a bőrproblémádtól, vagy például attól, mennyit tartózkodtál a napon életed során fényvédelem nélkül. Lehetséges, hogy nagyobb mennyiségű antioxidánsra van szükséged, lehetséges, hogy kicsit kevesebbre. Akárhogy is: az antioxidánsok stratégiailag fontos összetevők Számodra is, ha fontos Neked, hogy a bőröd a lehető legtovább fiatalos és egészséges maradjon. Jó esetben antioxidánsokat tartalmaznak a hidratálókrémek, sőt a fényvédők is. Azonban ezekben a formulákban egyszerűen nincs annyi „hely”, hogy ez az extra mennyiségű antioxidáns, amire nagy valószínűséggel szükséged van (és egyre inkább az lesz), elférjen. Ezért is találták ki a szérumokat!

A szérumokról röviden egy-két szót. Jó, ha tudod, nekik nem feladatuk fényvédő összetevőket tartalmazniuk (arra ott vannak a fényvédős hidratálók), és az sem feladatuk külön, hogy hidratáljanak és emollienseket (bőrpuhító összetevőket) tartalmazzanak, mint az esti hidratálókrémek. Az antioxiáns szérumok pontosan arra valók, amit már írtunk is: hogy nagy mennyiségben lássák el a bőrödet antioxidánsokkal és sejtkommunikáló összetevőkkel – így pedig, szuperül kiegészítik, sokkal hatékonyabbá teszik a bőrápolásodat. És ami fő: hozzájárulnak, hogy a bőröd a lehető legegészségesebb és legfiatalosabb lehessen!

Azt is jó, ha tudod, hogy éppen azért, mert a szérumnak más a feladata, mint egy fényvédőnek vagy hidratálókrémnek, nem is helyettesíti azokat. Vagyis, nem fogod tudni a hidratálás lépését egy szérummal kiváltani (még akkor sem, ha sokan beszámolnak arról, hogy puhábbnak érzik a bőrüket egy-egy szérum használata után). És nem fogod a fényvédelem lépését sem kiváltani (bár jó, ha tudod, hogy egy jó antioxidáns szérum erősíti a fényvédőd hatását).

Ez alól egyetlen kivétel van: ha zsíros a bőröd, és egyszerűen nincs szükséged extra hidratálásra, akkor egy klassz szérum képes lesz megadni azt a kevés hidratálást, amire szükséged van!

A szérum nincs korhoz kötve

Sokan tudják, hogy ha egészséges diétát követnek, rendszeresen edzenek és odafigyelnek arra is, hogy ne nagyon fogyasszanak alkoholt, ne dohányozzanak, akkor tovább egészségesek és fiatalosak maradhatnak. Tulajdonképpen ez az egyetlen útja annak, hogy hosszú és egészséges életet biztosítsunk magunknak. Általában nem akkor szoktunk ezekre áttérni, mikor például már baj van, vagy ha azt érezzük, valami nem a régi.

Na hát, ugyanez igaz a bőrápolásban is: ha csak akkor kezdesz el a bőröddel tényleg törődni, mikor már mondjuk megjelentek a ráncok, persze az is jó (sokat segít), de ennél sokkal jobb, ha a megelőzésre fekteted a hangsúlyt, és már ez előtt odafigyelsz arra, hogy a bőrödnek mindent megadj, ami az egészséges működéséhez szükséges.

Az antioxidánsok azért szuperek, mert éppen a bőr egészséges működését támogatják. Az olyan összetevők, mint a C-vitamin vagy például az E-vitamin felveszik a harcot a kollagénromboló szabadgyökökkel szemben, amik a bőröregedés egyik okozói; és segítenek abban, hogy a bőröd a lehető legjobb formáját hozhassa.

És ami még fontos: ugye Te sem értesz egyet azzal, hogy például az egészséges táplálkozáshoz „hozzászokhat” a szervezeted, vagyis idővel már hiába eszel egészségesen, az hatástalan? Hát, ne is érts egyet: ez ugyanis teljesen hülyeség. Persze, idővel már az egészséges táplálkozást érzed természetesnek, ezért nincs az a „húú-hatás”, mint az elején, mikor például chipsről áttérsz a zöldségekre. De ettől még ugyanúgy jót tesz, ha egészségesen eszel!

Ugyanez igaz a bőrápolásban is: az anti-aging termékekhez sem szokhat hozzá a bőr. Te, mint megfigyelő lehet, hogy nem fogsz olyan nagy változásokat észrevenni, mint a legeslegelején, de tudod, emlékezz a táplálkozás példájára. Akárcsak mondjuk a brokkolihoz a szervezeted, az olyan összetevőkhöz sem szokik hozzá a bőr, mint az antioxidánsok, a sejtkommunikáló vagy a bőrazonos összetevők, de szüksége van rájuk ahhoz, hogy egészségesen működhessen. Ne akkor kezdd el őket használni, mikor a bőrödnek már látványosan, nagyon szüksége van rájuk, mert nagy eséllyel akkor már nem fogsz tudni olyan javulást elérni, mint ha eleve megelőzted volna a bajt.

Persze, félre ne érts: a ráncok sajnos előbb-utóbb mindenki bőrén megjelennek, ahogy a rugalmasság is csökkenni fog. Ez ellen nem nagyon tudsz mit tenni, így vagyunk mi, emberek összerakva. De hát ki ne akarná kitolni a határokat, nem? Ki ne akarná, hogy azok a fránya ráncok a lehető legkésőbb jelenjenek meg?

Így használd a szérumod!

Most, hogy tudod, miért is jó, ha már most elkezdesz szérumot használni (függetlenül a bőrproblémádtól), leírjuk azt is, hogyan a legjobb használni!

A mi tippünk, hogy reggel és este is használd az antioxidáns szérumodat. Reggel a fényvédő előtt vidd fel, mert az antioxidánsok erősítik a fényvédőd hatását (az pedig csak pluszban jó, nem?). Este pedig a hidratálókrémed előtt, hogy a szérum és a benne lévő hasznos összetevők felszívódását a gazdagabb hidratáló krém ne akadályozza. Persze, ha például boostert is használsz vagy más célzott kezelést, már felmerül az ideális sorrend kérdése. Azt tanácsoljuk, kövesd azt az elvet, hogy a hígabb, könnyedebb állag felől haladsz a sűrűbb, gazdagabb állagok felé. A lépések között pedig annyit várj, míg tökéletesen beszívódik a bőrödbe az adott termék.

És akkor nézzünk még egy gyakori kérdést: van-e olyan, hogy legjobb szérum? Van-e olyan, hogy csodaantioxidáns, amit mindenkinek használnia kellene, és őt, csakis őt mindenáron? A válasz: nincs. Bár vannak bizonyos szempontokból kiemelkedő antioxidánsok, akik amolyan rock sztároknak számítanak a bőrápolásban, önmagukban ők sem tudnak mindent. A bőrödnek sok jó és kiváló antioxidáns kiegyensúlyozott keverékére van ahhoz szüksége, hogy egészséges legyen (mit gondolsz, ha egész életedben csak egyféle vitamint szednél, az hosszú távon mennyire lenne kifizetődő?). Az arányok, mennyiségek és szérumfajták pedig a Te személyes bőrtípusodon és bőrproblémádon múlnak. Ismered azt a mondást, hogy kinek a pap, kinek a papné? Hát, itt is pontosan ez a helyzet. Egyikünknek ez a szérum, másikunknak az fog jobban beválni. Ha például a bőröd kombinált vagy zsíros, viszonylag kevés az esélye, hogy egy száraz-nagyon száraz bőrre való terméket szeretni fogsz. Neked könnyed állagú szérumra van ilyenkor szükséged, olyanra, ami súlytalannak érződik, de tele van klassz antioxidánsokkal. Viszont ha száraz a bőröd, akkor jó eséllyel jobban fog esni egy gazdagabb állag, ami antioxidánsokban gazdag növényi olajokat is tartalmaz.

És mi az, amire még jó, ha odafigyelsz? Hogy a bőrápolásod többi lépéséről se feledkezz meg. A lemosás például azért is fontos, hogy egyrészt megtisztítsd a bőrödet a szennyeződésektől és a sminktől, a tiszta bőrön ráadásul a többi bőrápoló is jobban beszívódik és működik. A hámlasztás is alaplépése a bőrápolási rutinnak: nemcsak azért, mert eltávolítja az elhalt hámsejteket, de azért is, mert például a BHA a pórusokat belülről is képes megtisztítani, plusz gyulladáscsökkentő hatású is; míg az AHA üdébbé, simábbá teszi a bőrt, halványítja a ráncokat és a pigmentfoltokat. Ráadásul ők is csak még hatékonyabbá teszik az utánuk következő bőrápolókat, így a szérumodat is! És a hidratálás, a fényvédelem? Ahogy már az elején is írtuk, szintén másra valók mint a szérumok!

Ha bizonytalan vagy, milyen is lehet vajon a bőrtípusod, klikk erre a cikkre, szuper tutorial a megállapításához. Utána jobban tudni fogod, Neked vajon melyik antioxidáns szérum való!

Mi is utáljuk a spamet. Bármikor egy gombnyomással leiratkozhatsz!